• Home
  • Service & Kontakt
Service & Kontakt
  • Rundrejse forespørgsler

    Dette felt er obligatorisk Udfyld venligts et gyldigt navn
    Dette felt er obligatorisk
    Dette felt er obligatorisk
    Dette felt er obligatorisk
    Dette felt er obligatorisk Indtast et gyldigt telefonnummer

    Eliza was here finder din privacy vigtig og behandler derfor dine data i overensstemmelse med vores privacy erklæring.

    Send
  • Generelle forespørgsler

    Dette felt er obligatorisk Udfyld venligts et gyldigt navn
    Dette felt er obligatorisk
    Dette felt er obligatorisk
    Dette felt er obligatorisk Indtast et gyldigt telefonnummer

    Eliza was here finder din privacy vigtig og behandler derfor dine data i overensstemmelse med vores privacy erklæring.

    Send
Information omkring forsikring
Din forsikring

En god rejse- og/eller afbestillingsforsikring er væsentlige komponenter i din ferie. Både før og under din ferie kan begivenheder forekomme, der kan give ubehagelige økonomiske konsekvenser uden en forsikring. Vi finder det meget vigtigt, at du er godt forsikret, og vil råde dig til at tegne en rejse- og afbestillingsforsikring. Vi samarbejder med Europæiske Rejseforsikring, og du er således ikke kun sikret økonomisk assistance, men også hurtig og præcis hjælp, når du har brug for det.

Afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikring kan købes ved bestilling af rejsen, og skal betales sammen med depositummet. Den udgør 6 % af det samlede beløb, og dertil kommer skadeforsikringsafgift til staten på 1,1 %.

Afbestillingsforsikringen dækker, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade og derfor ikke kan deltage i rejsen. I stedet kan du bruge pengene til at købe en anden rejse, når du bliver rask igen.
Se mere om afbestillingsforsikringen her.

Rejseforsikring

Den offentlige sygesikring har en meget begrænset dækning, og dækker kun i EU-lande. Du kan læse om den offentlige sygesikring ved ferierejser på Borger.dk

Vi anbefaler altid at tegne en rejseforsikring. Eliza was here samarbejder med Europæiske Rejseforsikring.

Vær opmærksom på, at evt. rejseforsikringer tegnet i forbindelse med bestilling af rejsen kun er gældende, såfremt dette er anført på fakturaen og er betalt rettidigt. En rejseforsikring skal i alle tilfælde være tegnet og betalt inden afrejse. Vi tilbyder 2 muligheder;

  • Årsrejseforsikring Plus: 290,16 kr. pr. person
  • Årsrejseforsikring Plus + bagage: 397,32 kr. pr. person

Begge forsikringer er uden selvrisiko og gælder for rejsedeltagere til og med 69 år.

Se mere om rejseforsikringen her.

Vigtig information

Er eller fylder du 70 år, inden du skal på ferie? Tag da kontakt til Europæiske for at få udregnet en pris.

Europæiske Rejseforsikring

Eliza was here tilbyder forsikringer gennem Europæiske Rejseforsikring, Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab.

Hjælp ved problemer på rejsen

Du tager på ferie for at nyde. Så skulle der opstå problemer, kan du døgnet rundt, fra hele verden, ringe til Europæiskes alarmcentral. De ansatte på alarmcentralen kan besvare dine spørgsmål om uheld, ulykker, sygdom og nødsituationer.

Hvis du har brug for en læge, vil de henvise dig til en pålidelig specialist eller et anerkendt hospital i nærområdet. Skulle det være nødvendigt, kan de være behjælpelige med direkte bistand i nødsituationer, hvor SOS International skal kontaktes.

Europæiskes alarmcentral kan kontaktes på telefon +45 70 10 90 30.

Hav dit bookingnummer og telefonnummer klar, når du kontakter Europæiskes alarmcentral.

Tips til skader, tab eller tyveri

I tilfælde af tab eller skade på din bagage på en flyvning, er det nødvendigt, at du rapporterer det til luftfartsselskabet i lufthavnen med det samme.

I tilfælde af tabt eller stjålet bagage i løbet at ferien, skal du altid anmelde det hos det lokale politi. Sørg altid for at bede om en skriftlig dokumentation for dette.

Behold dine beskadigede varer, dokumentation og rapporter. Det er muligt, at du senere vil blive bedt om at fremstille dem.

Skadesanmeldelse

Hvis du skulle være uheldig på din ferie, kan du udfylde en skadesanmeldelse på Europæiskes hjemmeside på: http://www.europaeiske.dk/Anmeld-skade/Skadevejledning/

Behold dine beskadigede varer, dokumentation og rapporter. Det er muligt, at du senere vil blive bedt om at fremstille dem som bevis.