• Home
  • Service & Kontakt

Ofte stillede spørgsmål

Eliza was here

  • Hvem er jeg?

    De mest unikke steder omkring Middelhavet, uspolerede og ægte. Dem er jeg altid på udkig efter. Jeg holder mig helst væk fra masse-destinationerne, jeg elsker imødekommende mennesker og går helst i de lokales fodspor. Når alle drejer til højre, går jeg til venstre. På den måde opdager jeg de mest ekstraordinære destinationer og indkvarteringer, som jeg ønsker at dele med dig.

  • Hvordan vælger jeg mine indkvarteringer?

    De steder, som jeg deler med dig, vælger jeg på grundlag af gæstfrihed, en personlig tilgang og atmosfære. Ofte er disse små indkvarteringer, hvor du i fred og ro kan nyde din ferie. Jeg synes det er vigtigt, at der altid er en swimmingpool eller at havet er i nærheden.

Børn

  • Kan jeg leje en autostol?

    Intet problem! Du kan ved booking notere dette under ønsker eller kontakte os per e-mail eller telefon og så sørger vi for at bestille dette for dig.
    Biludlejningsfirmaet arrangerer en autostol til dig, som du skal betale på stedet. En autostol/sæde i bilen er obligatorisk, når barnet er under tolv år eller mindre end 1,35 meter.

  • Er der en barneseng til rådighed hos indkvarteringen?

    For ca. 300 kr. (40€) per uge kan du leje en barneseng. Sengen er tilsvarende en campingseng til babyer.

  • Hvilke indkvarteringer er egnet til børn?

    De fleste af de indkvarteringer, som jeg har valgt er velegnede til børn, men tilbyder normalt ikke særlige børnefaciliteter. Hvis du rejser med din familie, vil jeg anbefale en lejlighed, så har du generelt mest plads.

  • Er der børnerabat?

    Afhængigt af alderen på dine børn, får du hos nogle indkvarteringer børnerabat. Disse rabatter kan du se i prisberegningen af din rejse.

  • Skal mine børn have eget pas?

    Børn skal have deres eget pas, uanset hvor gamle de er. Læs mere om pas til børn på: https://www.borger.dk/Sider/Regler-om-pas.aspx

Fly

  • Fra hvilken lufthavn kan jeg flyve?

    Til alle destinationer kan du flyve fra Kastrup Lufthavn (København). Til enkelte destinationer tilbyder vi også afgang fra Billund og Aalborg.

    Valgmulighederne for den enkelte destination er angivet i prisberegningen for den enkelte indkvartering. Her kan du se hvilke lufthavne vi tilbyder afgang fra.

  • Med hvilket flyselskab skal jeg flyve?

    Eliza samarbejder med anerkendte og sikre flyselskaber. Hvilket flyselskab, der benyttes på de enkelte ruter, fremgår af hjemmesiden, af fakturaen og af dine rejsedokumenter. Hovedsagelig flyver vi med Norwegian, SAS, Primera Air, Onur Air, SunExpress, Ellinair og Freebird Airlines. For alle flyvninger er kun Economy Class sæder til rådighed.

  • Hvad er mine flytider?

    Alle afgange med Eliza was here er med charterfly. Årsagen er blandt andet, at holde priserne så langt nede som muligt. Et charterflyselskab har ret til at ændre en flyvnings afgangstid indtil sidste øjeblik. Som organisation er vi i dette tilfælde, afhængigt af flyselskabet.

    Det kan også hænde, at du ankommer sent på ankomstdagen, samtidig med at du på afrejsedagen også rejser tidligt hjem igen. Eliza har ingen indflydelse på disse afgangstider, og kan ikke drages til ansvar for dem.

    For at gøre risikoen for ændringer så lille som muligt, sender vi billetterne med den endelige flyveplan, kort før din afrejse (ca. én uge). Flytiderne kan ændre sig løbende, og vi kan derfor kun oplyse om foreløbige flytider, hvis disse også fremgår af vores hjemmeside. Fremgår de ikke her, er de endnu ikke kendt af os.

  • Kan jeg checke ind online?

    For afgange til Italien, Costa de Lisboa, Madeira, Malta, Korfu, Lefkas, Santorini, Gran Canaria, Tenerife, Ibiza, Alicante og Andalusien med Norwegian er det muligt at checke ind online 24 timer før afgang.

    For afgange med Primera Air er det via dette link, muligt at checke ind online med dit booking nummer og efternavn, fra 5 dage før afrejse til 4 timer før afgang.

    Desværre er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at checke ind online for Elizas andre afgange.

Rejsedokumenter

  • Hvilke billetter/vouchere modtager jeg, og hvornår?

    Dine rejsedokumenter består af en voucher til billejen, en voucher til indkvarteringen, flybilletter, rutebeskrivelse samt i nogle tilfælde generelle oplysninger om destinationen. Efter bookingen er gennemført, vil du modtage en e-mail med login oplysninger til din personlige portal, Min Eliza. Med disse oplysninger kan du logge ind på min.elizawashere.dk hvor du kan se alle oplysninger om din ferie.

    Når Eliza was here har modtaget det fulde beløb til betaling af din ferie, vil rejsedokumenterne ca. en uge før afrejse være tilgængelige i portalen, hvor du selv kan udskrive dem. Husk at medbringe de udskrevne billetter, så du kan checke ind ved skranken. Har du booket mindre end en uge før afgang, vil vi sørge for, efter betalingen er os i hænde, at dine rejsedokumenter hurtigst muligt er klar i portalen.

  • Hvilke rejsedokumenter har jeg brug for?

    Check i god tid, at dit pas stadig er gyldigt når du skal på ferie. Der er ikke noget mere irriterende end at finde ud af på afrejsedagen, at dit pas er udløbet. Det er ikke tilladt at rejse med et udløbet pas. Der kræves ikke visum for danske statsborgere, at rejse til andre EU-lande. Er du af en anden nationalitet, eller rejser du på dansk flygtningepas eller fremmedpas, bedes du venligst kontakte ambassaden for det land, du rejser til. Ved rejser til Spanien, Grækenland, Portugal, Malta, Cypern og Italien skal du medbringe passet for at kunne legitimere dig. For mere information check http://um.dk/.

  • Hvor kan jeg parkere min bil ved lufthavnen (i Danmark)?

    Både i København, Billund og Aalborg lufthavne finder du parkeringsfaciliteter ligeuden for døren. Vi anbefaler, at du parkerer bilen i et område, der er under overvågning.

    Har du spørgsmål vedr. Københavns Lufthavn kan du ringe på tlf. 32 47 47 47 eller se: https://www.cph.dk/
    Har du spørgsmål vedr. Billund lufthavn, så kan denne kontaktes på tlf. 76 50 50 50 eller se: http://www.bll.dk/
    Aalborg Lufthavn på tlf. 98 17 11 44 eller på: http://www.aal.dk/

Booking

  • Hvordan kan jeg booke?

    Du kan bestille på to måder: via hjemmesiden og telefonisk. På hjemmesiden kan du booke 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.

    Telefonisk er vi klar til at hjælpe dig på følgende dage:

    Mandag - torsdag fra 09.00 til 17.00

    Fredag fra 09.00 til 16.00

    Tlf.: 89 88 24 29

  • Hvorfor er min booking på forespørgsel?

    Når du foretager en booking på forespørgsel, betyder det, at indkvartering eller flyet ikke længere er tilgængelig, men at der stadig kan forespørges på ledighed. Når bookingen bliver bekræftet, er bookingen bindende. Selvfølgelig vil du blive informeret om dette. Det kan tage op til 5 hverdage, at modtage svar på din forespørgsel. Bliver forespørgslen ikke bekræftet, hjælper vi dig med glæde og uden forpligtelse med at søge en alternativ ferie.

    Vil du virkelig gerne besøge en specifik indkvartering, men flyet er fuldt booket, forsøger vi gerne at hjælpe og opfylde dit ønske alligevel, og tilbyder dig så en pakkerejse uden fly.

  • Kan jeg angive præferencer/ønsker for min booking?

    Det kan du altid. Vi kan dog ikke garantere, at dine præferencer, vil blive taget i betragtning.

  • Hvordan kan jeg afbestille min ferie?

    Du kan afbestille din ferie via din personlige portal, Min Eliza eller per e-mail til info@elizawashere.dk og husk at angive dit bookingnummer. Denne e-mail skal dog modtages fra den e-mail den rejseansvarlige har registreret sig med.

  • Hvordan skal priserne læses?

    De angivne priser er per person. Priserne kan ændre sig i løbet af sæsonen. Prisen er fastsat ud fra tariffer, skatter og valutakurser. Hvis der skulle opstå ændringer i de komponenter, som her er nævnt, forbeholder vi os ret til at videregive disse omkostninger.

  • Hvordan booker jeg en rejse med flere indkvarteringer?

    På hjemmesiden kan du booke den første indkvartering, og derefter indtaste oplysningerne på den anden indkvartering, periode og rejsedeltagere. Du kan også kontakte os på e-mail eller telefon. Uanset så hjælper vi gerne med at beregne en samlet pris til dig.

  • Er det billigere at bestille fly, indkvarteringen og billejen individuelt?

    Nej! På grund af de gode forbindelser vi har til ejere, flyselskaber og biludlejningsfimaer, har vi konkurrencedygtige priser.

  • Er jeg bundet af rejse, når et land går konkurs?

    Det er svært at forudsige, hvordan en mulig konkurs i et land påvirker din ferie.

    Hvis det viser sig, at din ferie ikke kan afholdes, som en ferie menes at skulle afholdes (fx ved social uro, fordi butikker og restauranter i højsæsonen er lukket, hvis der er få eller ingen muligheder for at hæve penge eller fordi flyvninger er aflyst), vil vi naturligvis i samråd med dig se nærmere på andre muligheder eller om-booke til en anden destination.

    Skulle dette ikke være muligt, så vil vi på det tidspunkt se på, hvad rejsegarantifonden anviser. I ekstreme tilfælde, hvor vi helt må annullere din ferie, forventer vi at tilbagebetale det samlede beløb til dig.

    Vi har selvfølgelig hver dag kontakt med vores lokale forbindelser, så sker der ændringer, bliver du straks underrettet.

  • Indtil hvornår kan jeg gratis afbestille?

    Har du fundet en dejlig ferie, som du gerne vil tænke lidt over, eller måske diskutere derhjemme? Hvis du foretager en reservation, kan du gratis afbestille inden for 3 dage. Bemærk! Dette er ikke gældende for rejser til Italien, Cypern, Costa de Lisboa, Madeira, Malta, Korfu, Lefkas, Santorini, Gran Canaria, Tenerife, Ibiza, Alicante og Andalusien, da flybilletterne her ikke kan afbestilles.

    Ferien kan afbestilles på følgende måder:

    • Online: Log ind på min.elizawashere.dk. Du har modtaget en e-mail med login-oplysningerne. I menuen til venstre, finder du ”Afbestil booking ".
    • På e-mail: Send en e-mail med bookingnummer til info@elizawashere.dk. Bemærk venligst, at aflysningen skal sendes fra e-mailadressen på den rejseansvarlige.
    • Via telefon: Den rejseansvarlige kan kontakte os på 89 88 24 29

    Muligheden for at afbestille din booking gratis gælder ikke for følgende situationer:

    • • Afrejse inden 6 uger
    • • Bestillinger på forespørgsel
    • • Samt for flyrejser til; Italien, Cypern, Costa de Lisboa, Madeira, Malta, Korfu, Lefkas, Santorini, Gran Canaria, Tenerife, Ibiza, Alicante og Andalusien. Hvor flybilletterne ikke kan afbestilles i henhold til regler og vilkår fra flyselskabet Norwegian.

Betaling

  • Hvornår modtager jeg min faktura?

    Når du har booket, modtager du indenfor fire dage din faktura online i portalen Min Eliza. Denne faktura er også din booking bekræftelse på din ferie.

  • Kan jeg betale med kreditkort?

    Selvfølgelig! Når du har bestilt, vil du modtage en bekræftelsesmail med login detaljer til min.elizawashere.dk. Her kan du betale via kreditkort, dankort eller finde konto oplysningerne, hvis du ønsker at lave en bankoverførsel.

    Oplever du problemer med at gennemføre en betaling? Ring da venligst, tlf. 89 88 24 29. Så vil vi forsøge at hjælpe dig.

  • Hvornår skal jeg betale depositum, og restbeløbet?

    Depositum: Du vil modtage en mail bekræftelse med betalingsbetingelserne efter bookingen er gennemført. Depositum er altid 15% af det samlede beløb, med et minimum på 350 kr. per person. Afbestillingsforsikring og skadeforsikringsafgift til staten skal betales sammen med depositummet. Derudover skal den fulde pris for flyet, betales sammen med depositummet ved flyrejser til; Italien, Costa de Lisboa, Madeira, Santorini, Malta, Ibiza, Alicante og Andalusien.

    Depositummet forfalder umiddelbart efter du modtager fakturaen. På fakturaen, kan du se præcis, hvilket beløb du skal betale i depositum.

    Restbeløb: Restbeløbet skal være os i hænde senest 6 uger før afrejse. Hvis du bestiller mindre end 6 uger før afrejse, skal du betale det samlede beløb på én gang.

Billeje

  • Hvad er inkluderet i billejen?

    Til din rejse er billejen altid inkluderet for hele perioden. Du afhenter og returnerer bilen i lufthavnen. Gozo er her en undtagelse. Når du returnerer bilen senere, end du har afhentet den, (afhængigt af flytider) betaler jeg disse ekstra omkostninger.
    • Ubegrænset kilometertal
    • Obligatorisk ansvarsforsikring på 7,5 mio.
    • Skadesforsikring (CDW)
    • Tyverisikring (TP)
    • Tilbagebetaling af selvrisiko (i tilfælde af skade)
    • Dækning af glas, dæk, undervogn og tagskader
    • En ekstra chauffør
    • 24/7 assistance på Sunny Cars’ nødnummer

    Udlejeren vil muligvis forsøge at tilbyde dig en ekstra forsikring, når du afhenter bilen. Dette kan du blankt afvise. Billejen, jeg har arrangeret til dig gennem Sunny Cars, er altid alt-inklusiv forsikret. Kontrollér altid, før du kører, om bilen har tidligere skader og påpeg disse til udlejeren med det samme.

  • Hvad skal jeg gøre i tilfælde af skader eller ulykke?

    Har du ved et uheld lavet skade på bilen? Ingen panik, du er fuldt forsikret. Udfyld en skadesrapport med det samme på stedet. Kontakt derefter udlejeren. Telefonnummeret til den lokale udlejer står på de papirer, du modtog da du hentede bilen. I samråd med udlejningsfirmaet bestemmes det, om du kan fortsætte, eller om du skal have en ny lejebil. Det er også vigtigt at rapportere skaderne til Sunny Cars via deres nødnummer. Sunny Cars kan også rådgive dig i, hvad du bedst kan gøre.

    Den lokale partner debiterer skadesbeløbet, op til maksimalt det fulde betalte depositum. Partneren vurderer den nøjagtige skade og opkræver dig forskellen mellem den faktiske skade og depositummets beløb. Du vil blive refunderet hele skadesbeløbet, hvis du deklarerer dette hos os. Når du er tilbage i Danmark kan du deklarere skaden gennem Eliza was here. Kontakt os så vi kan informere dig om de nødvendige oplysninger og dokumenter, som vi har brug for, for at kunne hjælpe dig. Foretrækker du at deklarere skaden direkte hos Sunny Cars? Udfyld da online deres skadesanmeldelse.

    For mere information om selvrisikoens tilbagebetaling, skade og indgivelse af krav, henviser vi til Sunny Cars kundeservice side.

  • Skal jeg betale et depositum?

    Ja, den lokale udlejer kræver et obligatorisk depositum som garanti. Du kører væk i et objekt, der repræsenterer en væsentlig værdi. Depositummet er en garanti for udlejeren i tilfælde af skade, tyveri, bedrageri eller forsømmelighed. Depositummet er forskelligt per destination og lokale partner. Beløbet er altid tydeligt angivet i billejebetingelserne.

    For at betale depositummet kræves der et gyldigt kreditkort i hovedførerens navn med en gyldig pinkode. Depositummet bliver blokeret på dit kreditkort, tag derfor højde for at beløbet du har til rådighed på kortet midlertidigt er lavere. Når lejeperioden ophører, refunderer/frigiver udlejeren depositummet indenfor 10 arbejdsdage. Kreditkort selskabet/banken har brug for lidt tid til at behandle din debet og kredit. Hvornår det reserverede eller debiterede beløb er synligt igen, afhænger af dit kreditkortselskab/bank.

    I betingelserne, som du finder på billeje siden, kan du kontrollere hvad beløbet er. Har du allerede modtaget din billeje voucher? Så kan du her også se hvad depositummet er.

  • Har jeg brug for et kreditkort?

    Ja, ved afhentning af bilen bliver du spurgt om et kreditkort med pinkode. Uden et gyldigt kreditkort med pinkode, kan du ikke betale depositummet, og den lokale partner kan derfor ikke udlevere en bil til dig. Dette lyder strengt, men det er almindelig praksis. Den lokale partner skal have en vis sikkerhed for det værdifulde produkt han udleverer til dig, som du kan køre væk med. Du accepterer lejekontrakten personligt, og derfor skal kreditkortet også være i eget navn. Kreditkortet må derfor ikke stå i dine forældres eller vens navn, men det navn som skriver under på kontrakten og er hovedfører af bilen.

  • Hvad er minimums- og maksimumsalderen for føreren?

    I billejebetingelserne kan du kontrollere, hvad minimums- og maksimumsalderen er på den specifikke destination. Desværre bliver der ikke lavet undtagelser for disse regler. Det kan være at der bliver pålagt et tillægsgebyr, også selvom du opfylder minimumsalderen. På billeje siden finder du de gældende for hver destination og sæson.

  • Hvilken udlejningsbil er inkluderet?

    Til hver ferie er en standard bil af den mindste kategori inkluderet. De modeller, som du finder på booking siden, er et eksempel på den kategori, de falder under. Det betyder at du ikke altid får den viste model, men en tilsvarende bil stillet til din rådighed. Mod et ekstra gebyr kan du opgradere til en anden type. Dette er oftest til en bedre pris, hvis du booker det sammen med reservationen, end hvis du opgraderer på stedet.

    Bemærk! Rejser du med fire eller flere personer på ferie? Så anbefaler jeg at opgradere til en større kategori eller leje en ekstra bil. Du kan vælge opgradering i trin 2 af bookingprocessen. Dette er dog altid på forespørgsel. Hvis der ikke er større modeller ledige, så kontakter vi dig. Så længe bilen har sikkerhedsseler til passagerantallet, er alle passagerne forsikret. Fra kategori compact er fem sikkerhedsseler garanteret i bilen. Ønsker du at leje en ekstra bil? Tag da kontakt med os.

  • Er det altid muligt at opgradere til en anden model?

    Vi har lavet en aftale med vores partner Sunny Cars, om at kategorierne Mini og Economy altid skal kunne leveres. Har du valgt en anden kategori og den ikke er ledig, så har du altid mulighed for at reservere kategori Mini- eller Economy, eller at booke en ekstra bil i samme kategori. For yderligere information om billeje, kan du ringe eller e-maile os.

  • Hvor kan jeg finde vilkår og betingelser gældende for min billeje?

    Før afrejse bør du gennemlæse de gældende vilkår og betingelser. På billeje siden kan du finde mere information og de gældende vilkår og betingelser for hver destination.

  • Kan jeg stadig afhente min lejebil ved en sen ankomst til destinationen?

    Ja, det kan du tro! Vi gør udlejeren opmærksom på jeres flytider og de sørger derfor for, at der er en medarbejder til stede til at udlevere bilen til jer, så I kan komme godt frem til indkvarteringen.

  • Kan jeg leje en udlejningsbil med automatisk gear?

    Efter booking kan vi sende en forespørgsel til vores partner Sunny Cars. De vil forsøge at imødekomme dette, og komme med et tilbud baseret på ledighed, som vi så videresender til dig. Det er op til dig at afgøre, om du ønsker at acceptere tilbuddet. Hvis ikke, kan vi annullere den normale lejebil. Du modtager så en engangsrabat baseret på destination, periode og rejselængde.