1. FAQ & Kontakt | Eliza was here
  2. Information om corona vouchers
  3. Information omkring corona vouchers for aflyste ferier

Alle temaer

Information omkring corona vouchers for aflyste ferier

1. Hvad er en coronavoucher?
En coronavoucher er et tilgodebevis med en personlig voucherkode, som du modtager fra Eliza was here (Sunweb Group), hvis din pakkerejse er blevet aflyst pga. de uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder forsaget af udbredelsen af coronavirus. Denne voucher kan du bruge til at bestille en erstatningsrejse, når det igen bliver muligt at rejse på ferie. Beløbet på voucheren er lig med det beløb, du har indbetalt på din aflyste rejse plus 20% ekstra, som du kan bruge på din nye rejsebestilling. Din coronavoucher er gyldig i ét år fra udstedelsesdatoen til en valgfri destination og afrejseperiode som vi tilbyder på vores hjemmeside. Hvis du fuldt eller delvis indløser din coronavoucher til at betale for en ny pakkerejse, frasiger du dig retten til at søge om refusion af det brugte beløb fra Eliza was here. Denne coronavoucher er beskyttet af den hollandske rejsegarantifond, hvilket betyder at dine penge er sikret i tilfælde af konkurs.

Du kan læse mere om betingelserne for coronavoucher på denne side.

Information om hvordan du indløser coronavoucheren kan findes på denne side.

2. Hvornår modtager jeg min coronavoucher?

Du vil modtage en mail med din coronavoucher 2-3 uger efter du har modtaget information om, at du vil modtage en coronavoucher.

3. Hvad kan jeg bruge min coronavoucher til?

Du kan bruge din coronavoucher til at bestille en erstatningsrejse. Du kan vælge at bestille samme rejse til næste år og gøre brug af vores prisgaranti. Du kan også vælge at bestille en helt anden rejse. Du kan gøre brug af din coronavoucher på alle vores hjemmesider, herunder Eliza was here, Sunweb rejser og Sunweb skiferier.

4. Kan jeg bruge coronavoucheren til at betale restbeløbet på en anden rejse?

Ja. Det er muligt at bruge coronavoucheren til at betale udestående beløb til en eksisterende rejse, som du har bestilt hos os. Du kan læse hvordan du indløse din voucher på denne side.

5. Hvem kan bruge denne coronavoucher?

SGR coronavoucheren sendes til den bookingansvarlige for den oprindelige rejsebestilling. Det er tilladt at den bookingansvarlige deler voucherkoden med sine medrejsende, så de kan benytte hele eller dele af beløbet til at bestille en ny rejse hos os. Den bookingansvarlige har til ansvar at beskytte voucherkoden mod uautoriseret brug. Hvis den bookingansvarlige oplever at koden bliver brugt af andre, skal vi have besked herom.

6. Hvor meget er coronavoucheren værd?

Værdien af voucheren er lig med det beløb, du allerede havde indbetalt for din rejse på aflysningstidspunktet plus yderligere 20%. De ekstra 20% på din coronavoucher er ikke dækket af den hollandske rejsegarantifond SGR. Det betyder, at i tilfælde af konkurs, vil du kun få tilbagebetalt originalværdien, altså det beløb du har indbetalt på din aflyste pakkerejse, og ikke de ekstra 20%. Det er ikke muligt at søge om refusion af de ekstra 20%.

7. Hvor længe er voucheren gyldig?

Hovedbookeren vil modtage en coronavoucher svarende til det indbetalte beløb plus 20% ekstra, og denne kan bruges til en ny rejsebestilling foretaget inden for ét (1) år efter udstedelse til en valgfri destination og afrejseperiode, som vi tilbyder på vores hjemmeside.

8. Hvordan indløser jeg min coronavoucher?

Du kan læse om hvordan du indløser din coronavoucher på denne side.

9. Hvorfor får jeg en voucher i stedet for en refusion af mine penge?

Det er en helt ekstraordinær situation, vi står i lige nu, og det er ingen hemmelighed, at udbredelsen af coronavirus har ramt os og resten af rejsebranchen hårdt. Vi har afsøgt alle muligheder for at nå frem til den mest fornuftige løsning, hvorpå vi sikrer, at du ikke mister værdien af din rejse. Det er desværre ikke muligt for os at tage del i regeringens hjælpepakke om økonomisk støtte til rejseselskaber, og vi ser derfor ikke andre muligheder end at udstede en coronavoucher for din aflyste pakkerejse. Ved at tage imod coronavoucheren er du med til at sikre Eliza was here og vores ansattes overlevelse i denne krisetid, så vi i fremtiden kan blive ved med at sende dig på ferie.

Coronavoucheren er udarbejdet i samarbejde med den hollandske rejsegarantifond SGR, hvilket sikrer, at dine penge ikke går tabt. Det gælder selv i tilfælde af, at Eliza was here skulle gå konkurs.

10. Hvad er min garanti for, at mine penge er dækket ved konkurs?

Coronavoucheren er udarbejdet i samarbejde med rejsegarantifonden i Holland kaldet Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). SGR står som garant for at tilbagebetale dine penge i tilfælde af, at Eliza was here går konkurs. Dermed sikrer SGR, at dine penge ikke går tabt.

Du kan læse mere om den hollandske rejsegarantifond på denne side.

11. Hvad er fordelene ved en coronavoucher?

Der er flere fordele ved at tage imod coronavoucheren. For det første er der tilknyttet en særlig prisgaranti til coronavoucheren, hvilket betyder, at du vil kunne købe den samme pakkerejse næste år til samme pris, som du betalte for den i år. Det forventes nemlig, at det generelle prisniveau for rejser og flybilletter vil stige efter krisen. For det andet lægger vi 20% oveni til bestilling af en ny pakkerejse. For det tredje kan du benytte din coronavoucher til at bestille en erstatningspakkerejse fra alle vores brands, herunder Eliza was here, Sunweb rejser og Sunweb skiferier. For det fjerde er coronavoucheren udarbejdet i samarbejde med den hollandske rejsegarantifond, hvilket sikrer, at dine penge ikke går tabt i tilfælde af at Sunweb Group skulle gå konkurs.

12. Hvad betyder ’prisgaranti’?

Det betyder, at du kan købe den samme rejse næste år til samme pris, som du betalte for den i år.

Det forventes, at det generelle prisniveau for rejser og flybilletter vil stige efter krisen, og vi vil gerne sikre os, at du stadig kan komme på den ferie, du skulle have været på, uden at skulle betale ekstra. Du kan læse mere om prisgaranti på denne side.

13. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ønsker at gøre brug af prisgarantien?

Du kan bestille din erstatningsrejse på vores hjemmeside uden at betale og derefter sende os en e-mail på info@elizawashere.dk med dit nye bookingnummer og dit gamle bookingnummer. Så skal vi nok sørge for at opdatere prisen på din nye rejsebestilling.

14. Hvad hvis min nye rejse er billigere til næste år?

Hvis du finder en ny pakkerejse, der er billigere end det, du har betalt for din aflyste rejse, vil restværdien blive refunderet til dig ét år efter udstedelsesdatoen af din coronavoucher. Du skal blot anmode om refusion af restbeløb ved at skrive en mail til os på info@elizawashere.dk hvor du vedhæfter dit gamle bookingnr. samt bookingnummeret på din nye erstatningsrejse.

15. Hvad hvis min nye rejse koster mere end værdien på min coronavoucher?

Hvis du ønsker at købe en ny pakkerejse, der koster mere end værdien af coronavoucheren, må du selv betale du differencen.

Hvis du ønsker at bestille samme pakkerejse til næste år, kan du gøre brug af vores prisgaranti, der betyder, at du kan købe den samme rejse næste år til samme pris, som du betalte for den i år.

16. Jeg ønsker ikke den samme rejse til næste år. Hvad er mine muligheder?

Hvis du ikke ønsker at tage på den samme rejse til næste år, kan du frit bestille en helt anden rejse. Beløbet på din coronavoucher er lig med det beløb, du har indbetalt på din aflyste rejse plus 20%.

Du kan bruge din coronavoucher på alle vores hjemmesider, herunder Eliza was here, Sunweb rejser og Sunweb skiferier.

17. Jeg vil ikke have en coronavoucher, hvordan får jeg refunderet mine penge?

Hvis du ikke ønsker at drage nytte af fordelene ved voucherløsningen, kan du også vælge at få refunderet dit indbetalte beløb. Dette gør du ved at sende os en mail på info@elizawashere.dk efter 12 måneder fra du har modtaget din coronavoucher.

18. Kan jeg vente 12 måneder og så få hele coronavoucherens beløb refunderet?

Beløbet på voucheren er lig med det beløb, du har indbetalt på din aflyste pakkerejse plus yderligere 20%, som du kan bruge til at købe en dyrere erstatningsrejse.

Hvis du ikke ønsker at gøre brug af vores tilbud om at købe en erstatningsrejse hos os, vil du kun kunne få refunderet de penge, som du har betalt for den aflyste pakkerejse og modtager derved ikke de ekstra 20%, som vi tilbyder dig for at købe en ny pakkerejse hos os.



Var dette spørgsmål til hjælp for dig? Ja, mit spørgsmål blev besvaret. / Nej, jeg fik ikke svar på mit spørgsmål.

Tak for din hjælp med at forbedre vores service!

Vi beklager at vi ikke kunne hjælpe dig med det samme. Du er velkommen til at sende os en besked via vores sociale medier, eller en e-mail til info@elizawashere.dk, og så vil vi svare på dit spørgsmål så hurtigt vi kan!

Fandt du ikke dit svar?

Åbningstider

Du kan få fat i os på disse dage:

Mandag til Torsdag: 9:00-17:00
Fredag: 9:00 - 16:00
Lørdag & Søndag: Lukket

Mere information

Kontakt

Vi hjælper dig gerne, og besvarer med glæde dine spørgsmål!

Du kan nå os via e-mail eller ringe til os på 89 88 24 29.

Mandag - Fredag: Telefon & Email
Lørdag: Email

Send os en email

Om Eliza was here

Vil du vide mere om vores virksomhed og politik? Leder du efter ledige stillinger?

Du kan finde alt dette i vores virksomhedsoplysninger.

Mere information

Min Eliza

Vil du se eller ændre noget ved din booking?

Dette kan du gøre via Min Eliza portalen.

Min Eliza portalen

Specielle rejser

Vil du på en speciel rejse? Det kan nemt arrangeres igennem vores formularer.

Sociale medier

Følg Elizas eventyr i Middelhavet.

Nyhedsbrev

Hold dig opdateret omkring Elizas nyeste opdagelser og sjove kampagner, og få unik rejseinspiration.

Tilmeld dig

Læs min blog

Læs om alle Elizas eventyr, og få unikke tips og specielle historier.

Til bloggen

Fandt du ikke dit svar?

Åbningstider

Du kan få fat i os på disse dage:

Mandag til Torsdag: 9:00-17:00
Fredag: 9:00 - 16:00
Lørdag & Søndag: Lukket

Mere information

Kontakt

Vi hjælper dig gerne, og besvarer med glæde dine spørgsmål!

Du kan nå os via e-mail eller ringe til os på 89 88 24 29.

Mandag - Fredag: Telefon & Email
Lørdag: Email

Send os en email

Om Eliza was here

Vil du vide mere om vores virksomhed og politik? Leder du efter ledige stillinger?

Du kan finde alt dette i vores virksomhedsoplysninger.

Mere information

Min Eliza

Vil du se eller ændre noget ved din booking?

Dette kan du gøre via Min Eliza portalen.

Min Eliza portalen

Specielle rejser

Vil du på en speciel rejse? Det kan nemt arrangeres igennem vores formularer.

Sociale medier

Følg Elizas eventyr i Middelhavet.

Nyhedsbrev
Hold dig opdateret omkring Elizas nyeste opdagelser og sjove kampagner, og få unik rejseinspiration.

Tilmeld dig

Læs min blog

Læs om alle Elizas eventyr, og få unikke tips og specielle historier.

Til bloggen