Mere end 20 års erfaring med unikke ferier - Gæstebedømmelse 9,1 - Medlem af rejsegarantifond SGR og RID
faq kontakt eliza was here

Spørgsmål & Kontakt

De 5 mest stillede spørgsmål

Hvor meget bagage kan jeg tage med mig, når jeg flyver med Eurowings?
Hver rejsende fra 2 år må medbringe 1 stk. håndbagage på højst 8 kg og højst 40x30x25 cm. Hvis du ønsker at medbringe en rullekuffert som håndbagage (maks. 55x40x23cm og 8 kg), er det kun muligt mod et tillægsgebyr. Når du rejser med en baby, kan du tage et ekstra stykke håndbagage på 40x30x25 cm med. Alle rejsende fra 2 år og opefter har ret til 23 kilo indchecket bagage. Du behøver ikke at bestille dette separat.

Rejser du med børn? For hver baby/barn kan du medbringe to af følgende gratis: klapvogn, barnevogn, barnestol, barnesæde, barneseng. Barnevogne, klapvogne eller maxi-cosi kan opbevares i lastrummet uden ekstra gebyr. Kun paraplyklapvogne på op til 10 kg må medbringes til gaten.

Hvis du ønsker at ændre det indcheckede bagage efter reservationen, kan du gøre det via Eurowings' selvbetjening. Du skal bruge et PNR-nummer for at logge ind på selvbetjeningen. Du finder dette nummer på fakturaen (efter passagerernes fødselsdatoer) og på dine billetter. Du indtaster PNR-nummeret, hvor du normalt ville indtaste bookingnummeret.
Kan jeg reservere et flysæde?

Ønsker du et flysæde med ekstra benplads eller selv at vælge et sæde, f.eks. ved vinduet eller gangen? Så kan du reservere et sæde. Det er dog kun muligt, når du flyver med Norwegian.

Sædereservationen gælder for en enkelt rejse, og altså ikke for en returrejse. Man laver sædereservationerne for hele rejseselskabet. På den måde kan hele familien sidde sammen.

Det er ikke obligatorisk at reservere et sæde. Selvom du ikke har reserveret et sæde, tildeles du stadig et sæde i flyet. Når du tjekker ind ved skranken i lufthavnen, tildeles din familie resterende sæder. Du kan også vælge at tjekke ind online. Det er muligt fra 24 timer til 6 timer inden afgang. Så kan du selv vælge et af de tilgængelige sæder. Der er dog ikke garanti for, at din familie kan sidde sammen.

Under reservering af et sæde får du vist en oversigt over tilgængelige sæder. Du kan se hvilke sæder der er tilgængelige, samt hvilke sæder der har standard eller ekstra benplads.

Norwegian
Hos Norwegian reserverer du et sæde på følgende måde:

  1. Gå til Norwegians hjemmeside
  2. Log ind med efternavn og dit PNR-nummer, som du finder i højre side af din flybillet. Kryds af, at du ønsker at modtage en kvittering på det bestilte.
  3. Følg trinnene, og foretag dine tilvalg.
  4. Er der betaling, foretages denne med kreditkort direkte til Norwegian.
  5. Print din kvittering ud, og medbring den i lufthavnen.

Bemærk! Har du en sædereservation? Det betyder ikke, at du er blevet tjekket ind til din flyrejse. Så glem ikke at tjekke ind inden hver afgang.

Eurowings
Det er muligt at reservere et sæde hos Eurowings umiddelbart efter, at du har foretaget din reservation. Omkostningerne ved at reservere et sæde varierer fra flyvning til flyvning.

1. Gå til Eurowings' hjemmeside
2. Gå til "With booking code", og indtast dit PNR-nummer og efternavn. Dit PNR-nummer står på fakturaen bag passagerernes fødselsdatoer og på billetterne.
3. Klik på ”Manage booking”
4. Klik på "Ad seat" og følg trinene
5. Betal straks til Eurowings. Du vil modtage en bekræftelse fra Eurowings via e-mail.

Sædereservationen foretages af Eurowings, og Sunweb har derfor ingen indflydelse på dette.

Det er naturligvis ikke obligatorisk at reservere en plads. Bemærk dog, at hvis du ikke foretager en pladsreservation, kan Eurowings ikke garantere, at hele din rejsegruppe får en plads ved siden af hinanden på flyet.

Hvad er forskellen mellem fleksibel og regulært fly?
Forskellen mellem regulært- og fleksible flyrejser er den måde, de købes på. Derfor gælder der forskellige betingelser. I bookingtrinnet kan du se, om der er tale om en regulær- eller fleksibel flyrejse.

Når du har booket din ferie, kan du også se på din Min Eliza profil, hvilken type flyrejse du har booket.

 

 Regulært fly 

Fleksibelt fly

Håndbagage

 Inkluderet*

 Inkluderet*

Indtjekket bagage

 Inkluderet*

 Ikke inkluderet (kan bestilles i bookingprocessen eller på Min Eliza)

Depositum

 Alle udgifter til flyrejser, reservationsomkostninger, bidrag til garantifonden, udgifter til eventuelle forsikringer og 30 % af de øvrige dele af rejsen

 Reservationsomkostninger, bidrag til garantifonden, udgifter til eventuelle forsikringer og 30 % på de øvrige dele af rejsen.

Navneændring

 Mod betaling (op til 1300,- kr. pr. person)

 Gratis frem til 1 uge før afgang

Ændring af fly

 Mod betaling

 Gratis frem til 6 uger før afrejse

Betaling

 Skal betaling omgående, direkte ved reservationen

 Betales efter 3 dage, hvis du opfylder betingelserne

Antal personer

 Ved mere end 9 personer skal der foretages 2 separate bookinger

 Alle rejsende kan bookes i samme booking



*Størrelsen af den medbragte bagage afhænger af flyselskabet. Klik her for at få flere oplysninger.


Mit kreditkort er blevet debiteret, hvad skal jeg gøre?

Dette er normalt reserveringen af depositummet. Beløbet vil blive tilbagebetalt inden for 4 uger efter hjemkomst. Er beløbet ikke modtaget efter 4 uger, beder vi dig om at kontakte os. Så vil vi kontakte vores biludlejningspartner og sørge for at du får refunderet beløbet.

Dækker min sundhedsforsikring i udlandet?
Rejser du uden for EU-landene, Norge, Island, Liechtenstein, Schweiz og Storbritannien, er du ikke dækket af den offentlige sygesikring i Danmark, og du kan derfor hverken anvende dit gule sundhedskort eller dit blå EU-sygesikringskort.

Rejser du inden for EU-landene, Norge, Island, Liechtenstein, Schweiz og Storbritannien, kan du anvende dit blå EU-sygesikringskort. EU-sygesikringskortet dækker dog ikke alle udgifter eller i alle situationer, hvorfor det ikke er et alternativ til en privat rejseforsikring.

Rejser du i de andre nordiske lande, kan du anvende dit gule sundhedskort sammen med billedlegitimation, men vi anbefaler, at du også medbringer dit blå EU-sygesikringskort.

Hvis du skal være sikker på at få den rette behandling i tilfælde af tilskadekomst, bør du tegne en rejseforsikring der passer til dine rejsers formål. 

Fandt du ikke dit svar?

Åbningstider

Du kan få fat i os på disse dage:

Mandag - Fredag: 9.00-16.00
Lørdag & Søndag: Lukket

Se opdaterede åbningstider

Email

Vi hjælper dig gerne, og besvarer med glæde dine spørgsmål!

Du kan nå os via e-mail fra mandag til lørdag. 

Kontaktformular

Telefon

Du kan kontakte os fra mandag til fredag på 89 88 24 29, hvis du har nogle spørgsmål

Sociale medier

Følg Elizas eventyr i Middelhavet.

Min Eliza

Vil du se eller ændre noget ved din booking?

Dette kan du gøre via Min Eliza portalen.

Min Eliza portalen

Specielle rejser

Vil du på en speciel rejse? Det kan nemt arrangeres igennem vores formularer.

Adresseoplysninger

Eliza was here
Kronprinsessegade 54, 4
1307 København K
Danmark

Ingen besøgsadresse.

Om Eliza was here

Vil du vide mere om vores virksomhed og politik? Leder du efter ledige stillinger?

Du kan finde alt dette i vores virksomhedsoplysninger.

Mere information

Fandt du ikke dit svar?

Åbningstider

Du kan få fat i os på disse dage:

Mandag - Fredag: 9.00-16.00
Lørdag & Søndag: Lukket

Se opdaterede åbningstider

Email

Vi hjælper dig gerne, og besvarer med glæde dine spørgsmål!

Du kan nå os via e-mail fra mandag til lørdag. 

Kontaktformular

Telefon
Du kan kontakte os fra mandag til fredag på 89 88 24 29, hvis du har nogle spørgsmål

Sociale medier

Følg Elizas eventyr i Middelhavet.

Min Eliza

Vil du se eller ændre noget ved din booking?

Dette kan du gøre via Min Eliza portalen.

Min Eliza portalen

Specielle rejser

Vil du på en speciel rejse? Det kan nemt arrangeres igennem vores formularer.

Adresseoplysninger

Eliza was here
Kronprinsessegade 54, 4
1307 København K
Danmark

Ingen besøgsadresse.

Om Eliza was here

Vil du vide mere om vores virksomhed og politik? Leder du efter ledige stillinger?

Du kan finde alt dette i vores virksomhedsoplysninger.

Mere information