• Forside

Erfaringer med Eliza was here

Er du nysgerrig efter at læse, hvordan andre har oplevet deres ferie med Eliza was here? Herunder finder du en oversigt over rejseoplevelser på forskellige indkvarteringer. Desuden kan du på hver indkvartering også finde alle erfaringer fra andre rejsende.

Har du også været på ferie med Eliza was here? Del herunder gerne dine oplevelser. -Du kan også tilføje billeder. Så kan andre læse din bedømmelse og på den måde finde den perfekte ferie.

Rejseerfaringer fra venner

Casas Ojén

Cana Buttenschøn
Cana Buttenschøn Dato tilføjet: 25-04-2018

Spanien Andalusien

Blogger - Vi ankom søndag formiddag til lufthavnen i Malaga, hvor vi, efter en lille smule forvirring (hos mig) fandt frem til vores udlejningsbil, som stod klar til os. Manden i butikken prøvede på at prakke mig en større bil og noget GPS-værk på, men Eliza was here, havde hjemmefra forberedt mig på, at jeg altså ikke behøvede at sige ja tak til deres prangende “tilbud” (mod ekstrabetaling, selvfølgelig), hvorfor jeg afslog og vi satte os ud i en fræk lille golf med smaddergodt optræk og lige akkurat plads til vores to kufferter i bagagerummet. De fleste havde nok syntes det var en god idé med noget GPS, men jeg er sådan én der elsker selv at finde vej – og så har jeg fri data i hele europa på min iPhone, så hvis nu det skulle gå helt galt, kunne vi selvfølgelig bruge den som livline. Det gik heldigvis fint og et par timer senere holdt vi på en parkeringsplads for foden af en lille bitte, sværtfremkommelig og helt hvidkalket by i bjergene ved den spanske sydkyst. Vi ringede, efter anvisningen fra Eliza was here, til husværten, som få minutter efter kom kørende i en lille golfvogn og samlede os op og kørte os igennem de smalle gader, imens han fortalte om byen og viste os de vigtigste steder at kende til. Torvet, bageren og de små caféer, som var fyldt med hvad der helt åbentlyst synes som den lokale befolkning, for eksempel. Nede for enden af en lille smal vej ankom vi til “vores hus” Casas Ojen og manner, sikke et hus! Og sikke en by, som i hvert fald på denne tid af året var fuldstændigt blottet for andre turister end os. Vi tilbragte fire dage i Casas Ojen, hvor vi blandt andet besøgte Marbella nogle gange. Marbella er, til jer der ikke måtte kende det, en meget turistvenlig kystby, med de skønneste strande, masser af restauranter, fine legepladser og gode shoppingmuligheder. Derudover slentrede vi lidt rundt i Ojen og var en hel masse i vores hus. Eller altså, på tagterrassen, hvor drengene tegnede kopier og legede med balloner og Jens lærte at spille 500. Tænk sig, at han er så stor nu! Det fatter jeg nærmest ikke… Det var fire virkeligt, virkeligt gode dage. Huset var så overdrevet lækkert og hvis jeg kunne, ville jeg flytte ind et par måneder om om året. Som et minimum. Og okay, tage et spanskkursus, for der er altså ikke sååå mange af de lokale, der taler engelsk, men fordi jeg ingenlunde er for fin til at bruge store fagter når jeg taler, gik det heldigvis ret godt an. I kan læse meget mere om turen på min blog: canabuttenschon.dk

Casas Ojén

Cana Buttenschøn
Cana Buttenschøn Dato tilføjet: 25-04-2018

Spanien Andalusien

Blogger og jordemoder - Vi ankom søndag formiddag til lufthavnen i Malaga, hvor vi, efter en lille smule forvirring (hos mig) fandt frem til vores udlejningsbil, som stod klar til os. Manden i butikken prøvede på at prakke mig en større bil og noget GPS-værk på, men Eliza was here, havde hjemmefra forberedt mig på, at jeg altså ikke behøvede at sige ja tak til deres prangende “tilbud” (mod ekstrabetaling, selvfølgelig), hvorfor jeg afslog og vi satte os ud i en fræk lille golf med smaddergodt optræk og lige akkurat plads til vores to kufferter i bagagerummet. De fleste havde nok syntes det var en god idé med noget GPS, men jeg er sådan én der elsker selv at finde vej – og så har jeg fri data i hele europa på min iPhone, så hvis nu det skulle gå helt galt, kunne vi selvfølgelig bruge den som livline. Det gik heldigvis fint og et par timer senere holdt vi på en parkeringsplads for foden af en lille bitte, sværtfremkommelig og helt hvidkalket by i bjergene ved den spanske sydkyst. Vi ringede, efter anvisningen fra Eliza was here, til husværten, som få minutter efter kom kørende i en lille golfvogn og samlede os op og kørte os igennem de smalle gader, imens han fortalte om byen og viste os de vigtigste steder at kende til. Torvet, bageren og de små caféer, som var fyldt med hvad der helt åbentlyst synes som den lokale befolkning, for eksempel. Nede for enden af en lille smal vej ankom vi til “vores hus” Casas Ojen og manner, sikke et hus! Og sikke en by, som i hvert fald på denne tid af året var fuldstændigt blottet for andre turister end os. Vi tilbragte fire dage i Casas Ojen, hvor vi blandt andet besøgte Marbella nogle gange. Marbella er, til jer der ikke måtte kende det, en meget turistvenlig kystby, med de skønneste strande, masser af restauranter, fine legepladser og gode shoppingmuligheder. Derudover slentrede vi lidt rundt i Ojen og var en hel masse i vores hus. Eller altså, på tagterrassen, hvor drengene tegnede kopier og legede med balloner og Jens lærte at spille 500. Tænk sig, at han er så stor nu! Det fatter jeg nærmest ikke… Det var fire virkeligt, virkeligt gode dage. Huset var så overdrevet lækkert og hvis jeg kunne, ville jeg flytte ind et par måneder om om året. Som et minimum. Og okay, tage et spanskkursus, for der er altså ikke sååå mange af de lokale, der taler engelsk, men fordi jeg ingenlunde er for fin til at bruge store fagter når jeg taler, gik det heldigvis ret godt an. I kan læse meget mere om turen på min blog: canabuttenschon.dk

Cantueso

Jakob
Jakob Dato tilføjet: 17-04-2018

Spanien Andalusien

Alene på Cantueso - Ophold i januar - meget stille, nogle gange lidt for stille, hvis du sidder 10 dage alene på bjerget, hvor to rolige katte er det eneste selskab, men udsigten overvinder alt. Det bedste var dog at bage en bil til at udforske den smukke og imponerende region. Tusindvis af oliventræer møder du på din vej. Mine ”must do's”: Alhambra da Granada - utrolige vægdekorationer i sultanens palads, Caminito del Rey - spektakulær gangbro langs bjergsiden (du må ikke være højdeskræk), El Torcal - imponerende mærkelige klippeformationer i bjergene. Jeg vandrede selv til toppen af Maroma, det højeste bjerg i området. En hård tur hvis du ikke har trænet, og beregn ca. 5 til 6 timer. Men du bliver belønnet med det smukke landskab med de snedækkede bjerge i Sierra Nevada i det fjerne. Jeg kommer helt sikkert tilbage...

Finca Mirador Bandama

Peter
Peter Dato tilføjet: 17-04-2018

Spanien Gran Canaria

Sikken en udsigt - Efter den venlige ejer fulgte os til vores hus, var vi med det samme solgt til dette fantastiske sted Finca Mirador Bandama. Udsigten fra terrassen kunne vi nyde hele dagen, og se solopgangen og solnedgangen herfra, hvilken udsigt. Selve huset var udstyret med alle bekvemmeligheder og meget hyggelige møbler og indretning. Kort sagt, vi nød det!

Moinho do Marco

Caroline
Caroline Dato tilføjet: 13-04-2018

Portugal Costa de Lisboa

en lille og privat perle - Helt unik bolig og beliggenhed med vidunderlig 360 graders udsigt og fantastisk, hjælpsom og gæstfri vært, der taler flydende engelsk. Dejligt, dejligt område med mange udflugtsmuligheder og alt fra byer, strande, bjerge. Vi var der primo april. Her var der lige vindblæst nok. Når sommeren er varm, er vind og brise helt sikkert en lettelse, sammen med en dukkert i den fine, lille pool. De varmeste anbefalinger til en lille perle langt væk fra de pakkede turistområder.

Cyprus Village Houses Tochni

Lone
Lone Dato tilføjet: 20-03-2018

Cypern Cypern

Ferielykke - Hvor glad kan man blive af en feriebolig? Meget glad viser det sig nu. Tochni var en lettelse, hvis fred og ro omfavnede min familie. En familie med unge mennesker vel og mærke. Hvad det var, er svært at forklare, for der er faktisk ikke meget der. En landsby. På den ene side af bakken en taverna og reception, nedenfor kirken et supermarked og én anden taverna, og det er det. På den anden side af bakken vores to lejligheder. Vi vidste på forhånd ikke, hvad vi skulle forvente, andet end en lille landsby og renoverede små huse, hvilket også gjorde det spændende. Vi fik to lejligheder ved siden af hinanden, og bror og søster valgte at dele, så det føltes som ”deres eget hus”. Morgenmaden spiste vi om morgenen på den anden bakkeside, med frisk frugt fra egen have, hjemmelavet marmelade og honning fra området. Vores stille vågn-op-tid. Tilbage til vores bakke, med et hav af blomster på vores terrasse, og ind i mellem en dukkert i poolen. Vi kunne gøre alt, men behøvede ikke noget som helst. Bilen gav os adgang til livet uden for landsbyen. Central beliggende, kørte vi en gang til højre, en gang til venstre og en gang op ad bjerget. Frihed og plads over det hele. Især var Sinkels mini butik i Tochni, en stor overraskelse. Ejeren bød os på førstedagen på limonade. Vi var stadig i stress-mode da vi lige var ankommet, og troede at han ville tage en pause, at det være ret dårlig kundeservice at gå, når vi stod i butikken. Det modsatte viste sig at være gældende, han kom tilbage med limonade til os! Hos ham kunne nøglen til kirken også hentes, skulle døren være låst. Han var ikke den eneste der viste sig at være ovenud venlig. Ejeren af landsbyhusene hilser hver morgen på sine gæster og tager en sludder for en sladder her og der. Receptionen hjælper med hvad som helst, restauranterne i omegnen tager dig roligt med ud i køkkenet og viser stolt de friske råvarer frem, tjenere sætter sig ved bordet til en hyggelig sludder og drikkevarer på huset. Hvor har vi mange dejlige historier, og hvor føles Cypern bare som et dejligt varmt bad, med indkvarteringen Village Houses Tochni, menneskerne, omgivelserne, vores ophold… Og når teenagerne efter sådan en ferie spørger, ”mor, far, kan vi ikke bare bo her?” så er yderligere forklaring ikke nødvendig!

La Careza de Mijas

Ruben
Ruben Dato tilføjet: 06-03-2018

Spanien Andalusien

Et lille paradis - En rigtig god måde at stifte bekendtskab med Andalusien eller bare slappe helt af, starter på La Careza de Mijas. Det lille resort, drevet af det virkelig søde og hjælpsomme par Laurence & Marc, er fantastisk! Det er beliggende midt i Mijas, og i kort køre afstand fra Marbella, Malaga, Ronda, Gibraltar osv. Vores hus var skønt. Rent og godt vedligeholdt, et fint brusebad og en god seng, hyggelig pejs og et godt køkken. -Og hurtigt internet! Tv'et havde internetforbindelse, så du kunne se tv, Netflix, spil, film osv. Det synes vi var rart. Alt i alt, en virkelig god og meget afslappet oplevelse med varme og gæstfrihed! Tak Laurence & Marc!

La Posada Morisca

Liselotte
Liselotte Dato tilføjet: 24-01-2018

Spanien Andalusien

Frigiliana - 2 dage før vi skulle rejse til Frigiliana fik vi besked fra "Eliza was here"at det hotel vi først havde valgt var lukket. Vi fik tre andre muligheder forskellige steder i området. Vi valgte La Posada Moricsa i Frigiliana. Det er et skønt sted, ikke stort 10 værelser meget bedårende, smagfuldt indrettet af Sara (ejer), Vi blev forkælet hver eneste morgen af den skønneste buffe. Da vores udlejningsbil punkterede på højre forhjul, ringede vi til Helle Hellos udlejningsfirmaet i Malaga, skønt var det, at det var en dansktalende kvinde i den anden ende. Hun klarede at der kom et "fejeblad" i løbet af en time. Præcis en time senere blev vi, samt bilen kørt til et værksted i Nerja, 20 min. senere kørte vi derfra med et nyt dæk. Alle har været meget prof. Alle har været så søde. Ikke mindste pigerne i Sølvgade Kbh. Vi giver vores varmeste anbefalinger til Eliza was here. Samt Hotellet, Sara og hendes mand. Mange varme hilsner fra Ingrid og Liselotte

Quinta das Vinhas

Rasmus Lythcke
Rasmus Lythcke Dato tilføjet: 05-01-2018

Portugal Madeira

Ungt kærestepar i paradis! - Vi er midt i 20érne og har længe ledt efter den ferie oplevelse, som vi fik af at rejse med Eliza Was Here. At bo så autentisk og langt væk fra alt turistet var fantastisk. Sødt personale som opfylder de nødvendige behov og sørger for at man føler sig godt tilpas. Derudover er der mulighed for at høre nærmere om Quinta das Vinhas oprindelse og historie - samt smage noget fantastisk lokal Madeira Vin. Med Eliza er bilen altid inlkluderet hvilket gør det muligt at besøge alle de smukke "must-see" oplevelser på Madeira. Bestemt en oplevelse som kan anbefales!!! På gensyn Eliza ;)

Pirgos of Hamalevri

Inger Christensen
Inger Christensen Dato tilføjet: 02-10-2017

Grækenland Kreta

tip-top - Vi havde en rigtig god ferie, bestemt ikke sidste gang vi bruger jer. Huset var ubeskriveligt flot, stilheden pragtfuld, flyselskabet var ok, forbavset over at få forplejning ombord uden beregning, billejen var tip-top. Kan i tåle flere roser?

Har du også været på ferie med Eliza? Del din erfaring!